un simbol arhitectural uitat, lăsat să se prăbușească de o firmă cu afaceri zero.

un simbol arhitectural uitat, lăsat să se prăbușească de o firmă cu afaceri zero.

Sursa poza si informatii: debraila.ro

În centrul Brăilei, într-o zonă odinioară vestită, un imobil monumental, ridicat la sfârșitul secolului XIX, a devenit un simbol al decăderii. Cândva o clădire de referință, acest hotel de pe legendara stradă Regală a fost treptat abandonat, transformându-se într-o "ruină urbană" acoperită de vegetație.

O proprietate neglijată de un deceniu

De partea sa arhitecturală se ocupă acum mesh-uri care ascund degradarea, iar o plasă menține siguranța trecătorilor de prăbușirea fațadei. Aceste măsuri minimale sunt opera unui proprietar bucureștean al cărui portofoliu financiar ajunge la o valoare incredibil de scăzută: zero. Firma, deși deține clădirea din 1999, nu a făcut demersuri pentru a-i spori valoarea sau a o restaura.

Istoria tumultuoasă a Hotelului Bristol

Cunoscut sub numele de Hotelul „Bristol”, iar ulterior „Pescăruș” în regimul comunist, imobilul a asistat la răsturnări de situație dramatice. În perioada post-decembristă, fostul hotel a fost implicat în multiple litigii și a ajuns în posesia unei firme bucureștene care nu a manifestat interes pentru reabilitare, ci a contestat măsurile Primăriei de a penaliza, prin supraimpozitare, neîngrijirea clădirilor istorice degradate.

Litigii și decizii judiciare

Istoria recentă a clădirii a fost umbrită de conflicte legale. După ce a fost disputată de Biserica Catolică și alți actori, în 2003 s-a hotărât că vânzările către persoanele fizice sau juridice anterioare erau nule. Abia în 2015, statul român a trebuit să despăgubească părțile rivale, iar Crown Business a devenit în mod oficial proprietar cu acte în regulă în 2017, după rezolvarea problemelor cadastrale.

Lupta cu autoritățile

În fața neparticipării la restaurare, Primăria Brăila a impus măsuri drastice asupra Crown Business & Industrial Group, însă firma a contraatacat în instanță. Chiar în ciuda eșecurilor în instanțe, politica firmei pare să fie de a menține lucrurile neschimbate, lăsând monumentul să se deterioreze într-o indiferență aproape programată.

Acest caz ne arată cum un edificiu care ar trebui să fie mândria orașului Brăila a devenit, din nefericire, un exemplu trist de neglijență și decizii legale îndelung contestate. Hotelul-fantomă din inima orașului rămâne o poveste despre cum istoria poate fi dată uitării, dar și despre cât de greu poate fi asumată responsabilitatea de a proteja patrimoniul local.


Irina Panait

Irina Panait este o jurnalistă dinamică și empatică, născută și crescută în Brăila, cu o pasiune autentică pentru poveștile locale și vocea comunității. Cu studii în jurnalism și comunicare, Irina aduce în fiecare articol rigoare, claritate și o notă personală care face diferența. Este cunoscută pentru abordarea sinceră, pentru interviurile umane și pentru reportajele care pun în lumină atât provocările, cât și frumusețile orașului de la Dunăre.

Știri Generale

Știri Generale
Carburanții s-au ieftinit din nou în benzinării. Cât costă benzina și motorina azi, 4 octombrie
Guvernul SUA vrea să emită o monedă aniversară cu chipul lui Trump, cu ocazia aniversării a 250 de ani de independență
Metroul de Drumul Taberei: Când va circula primul tren Alstom cu călători pe Magistrala 5
ONRC: 13.251 de firme și-au suspendat activitatea în primele opt luni din 2025
Premier Energy Furnizare, ofertă inedită de energie electrică pentru populație. Cât vei plăti în factură
Șeful Jandarmeriei Brăila, Albăceanu, revenit în funcție după reținerea de către DNA, rămâne inculpat.
SUA rămân în „shutdown”. O nouă propunere de buget a căzut în Senat
Ursula von der Leyen vrea mai multe mașini autonome pe străzile din Europa
Anunţ oficial despre BLACKOUT-ul din Spania şi Portugalia. Explicațiile autorităţilor şi rezultatele investigaţiei
Anunț pentru toți fermierii cu proiecte PNDR în derulare
Anunțul Hidroelectrica: Vom fi prezenţi cu o ofertă deosebit de competitivă, pentru populaţie şi pentru industrie. Vom depăşi un milion de clienţi casnici