Tarifele Americane și Scăderea Cheltuielilor Turiștilor Pun Presiune pe Vânzările din Europa și Japonia

Tarifele Americane și Scăderea Cheltuielilor Turiștilor Pun Presiune pe Vânzările din Europa și Japonia Sursa poza si informatii: biziday.ro

Turiștii americani și chinezi își restrâng bugetele de vacanță, afectând direct vânzările de produse de lux în Europa și Japonia, arată un raport recent publicat de Financial Times.

Monedele și Tarifele: Lovituri pentru Lux

Anul trecut, dolarul american puternic a stimulat cheltuielile turiștilor peste hotare. Acum, având în vedere că euro s-a apreciat cu aproximativ 10% față de dolar, și yenul și-a consolidat poziția, vacanțele în Europa devin din ce în ce mai costisitoare pentru americani. În plus, tarifele comerciale impuse de către fostul președinte Donald Trump fac ca produsele europene și japoneze să fie mai scumpe pe piața americană.

Împactul asupra Marilor Case de Modă

Marile case de modă simt presiunea. Prada, de exemplu, a raportat o scădere de 2% în vânzările globale pe prima jumătate a anului, turismul reprezentând o treime din veniturile lor. LVMH, gigantul care deține Louis Vuitton, Dior și alte branduri de top, a observat o scădere organică de 9% în divizia lor principală de modă și articole din piele în al doilea trimestru, pe fondul schimbărilor în comportamentul consumatorilor.

Turiștii Chinezi și Piața din Japonia

Și Japonia simte o schimbare similară. Turiștii chinezi, care anul trecut au impulsionat vânzările LVMH cu un impresionant 57% și pe cele ale Kering (proprietarul Gucci) cu 27%, au redus considerabil cheltuielile în acest sezon. Călătorii chinezi bogați au jucat anterior un rol important în creșterea industriei de lux din regiune.

Concluzii din Raportul FT

Financial Times sugerează că declinul cheltuielilor turiștilor pentru bunuri de lux în Europa și Japonia ar putea semnala sfârșitul unui boom ce a durat mulți ani. Deși creșterea prețurilor din SUA și fluctuațiile valutare sunt factori chestionabili, brandurile de lux caută soluții să depășească acest impas economic.

Așadar, industria de lux traversează o perioadă dificilă, necesitând adaptări la noile condiții de piață și la preferințele tot mai atente ale consumatorilor internaționali.


Irina Panait

Irina Panait este o jurnalistă dinamică și empatică, născută și crescută în Brăila, cu o pasiune autentică pentru poveștile locale și vocea comunității. Cu studii în jurnalism și comunicare, Irina aduce în fiecare articol rigoare, claritate și o notă personală care face diferența. Este cunoscută pentru abordarea sinceră, pentru interviurile umane și pentru reportajele care pun în lumină atât provocările, cât și frumusețile orașului de la Dunăre.

Știri Generale

Știri Generale
Carburanții s-au ieftinit din nou în benzinării. Cât costă benzina și motorina azi, 4 octombrie
Guvernul SUA vrea să emită o monedă aniversară cu chipul lui Trump, cu ocazia aniversării a 250 de ani de independență
Metroul de Drumul Taberei: Când va circula primul tren Alstom cu călători pe Magistrala 5
ONRC: 13.251 de firme și-au suspendat activitatea în primele opt luni din 2025
Premier Energy Furnizare, ofertă inedită de energie electrică pentru populație. Cât vei plăti în factură
Șeful Jandarmeriei Brăila, Albăceanu, revenit în funcție după reținerea de către DNA, rămâne inculpat.
SUA rămân în „shutdown”. O nouă propunere de buget a căzut în Senat
Ursula von der Leyen vrea mai multe mașini autonome pe străzile din Europa
Anunţ oficial despre BLACKOUT-ul din Spania şi Portugalia. Explicațiile autorităţilor şi rezultatele investigaţiei
Anunț pentru toți fermierii cu proiecte PNDR în derulare
Anunțul Hidroelectrica: Vom fi prezenţi cu o ofertă deosebit de competitivă, pentru populaţie şi pentru industrie. Vom depăşi un milion de clienţi casnici