Peste 10.000 de hoteluri europene dau în judecată Booking pentru clauza 'celui mai bun preț' și cer despăgubiri semnificative pentru pierderi financiare majore.

Peste 10.000 de hoteluri europene dau în judecată Booking pentru clauza 'celui mai bun preț' și cer despăgubiri semnificative pentru pierderi financiare majore.

Peste zece mii de hoteluri din întreaga Europă s-au alăturat unui proces colectiv împotriva Booking.com, acuzând platforma de cauzarea unor pierderi financiare semnificative prin intermediul unei clauze controversate.

Procese și prelungiri

Acțiunea legală desfășurată în Olanda beneficiază de sprijinul HOTREC, Asociația Hotelurilor, Restaurantelor și Cafenelelor din Europa. Organizatorii au primit cereri de aderare de la mii de hoteluri, iar termenul limita pentru alăturarea la proces a fost extins până pe 29 august. Reprezentanții hotelurilor cer despăgubiri, susținând că au pierdut financiar din cauza “clauzei celui mai bun preț” impusă de Booking.com.

Ce spune HOTREC?

Conform HOTREC, această clauză a împiedicat hotelurile să ofere tarife mai mici sau oferte mai bune pe alte platforme decât Booking.com. Introducerea acestei reguli datează din 2004, iar deși a fost parțial relaxată în 2019, hotelierii au avut voie să afișeze prețuri mai mici pe alte platforme online, dar nu și pe propriile site-uri. Abia în 2024, sub presiunea Regulamentului European al Piețelor Digitale, Booking.com a eliminat complet clauza.

Decizie importantă a Curții Europene de Justiție

În septembrie 2024, Curtea Europeană de Justiție a concluzionat că această clauză contravine legislației europene a concurenței, deschizând calea pentru cererile de despăgubiri formulate de hotelieri, care solicită acum compensații pentru două decenii de aplicare.

Reacția Booking.com

Până în prezent, Booking nu a exprimat o opinie oficială referitoare la aceste acuzații pe canalele publice de comunicare. Situația rămâne în dezvoltare, pe măsură ce mai multe hoteluri ar putea să se alăture acestui demers juridic.

Acest caz atrage atenția asupra modului în care platformele mari de turism online își influențează partenerii și consumatorii, subliniind importanța unui mediu de afaceri transparent și competitiv.

*Informațiile au fost preluate din presa locală și naționala.

Irina Panait

Irina Panait este o jurnalistă dinamică și empatică, născută și crescută în Brăila, cu o pasiune autentică pentru poveștile locale și vocea comunității. Cu studii în jurnalism și comunicare, Irina aduce în fiecare articol rigoare, claritate și o notă personală care face diferența. Este cunoscută pentru abordarea sinceră, pentru interviurile umane și pentru reportajele care pun în lumină atât provocările, cât și frumusețile orașului de la Dunăre.

Știri Generale

Știri Generale
Ce se va întâmpla cu preţurile – Prognoza de inflaţie de la BNR pentru 2026 şi 2026
Cele mai importante evenimente culturale din Braila - 14 noiembrie 2025
China avertizează SUA că Taiwan este o „linie roşie” în contextul posibilei vânzări de arme către Taipei
Drum Expres Focșani – Brăila: UMB a primit ordinul de începere a proiectării
În fiecare lună 900 de trotinete Bolt sunt vandalizate în România. Bucureștiul, lider detașat
Lege pentru limitarea cumpărării de proprietăţi de către cetăţenii străini, în Groenlanda
O să vedem cartiere întregi de închiriat, pentru că nimeni n-o să-și mai permită să ia un credit, spune Adrian Negrescu
procedura de selecție a noilor șefi anulată din cauza anchetei DNA la firma implicată
Romgaz – Profitul net a crescut cu 7%, până la 2,43 miliarde de lei, în primele nouă luni din 2025
Veniturile Connections au crescut cu 76%, la peste 111 mil. lei în primele nouă luni
A murit compozitorul Horia Moculescu – Opera sa muzicală va dăinui veșnic