Peste 10.000 de hoteluri europene dau în judecată Booking pentru clauza 'celui mai bun preț' și cer despăgubiri semnificative pentru pierderi financiare majore.

Peste 10.000 de hoteluri europene dau în judecată Booking pentru clauza 'celui mai bun preț' și cer despăgubiri semnificative pentru pierderi financiare majore. Sursa poza si informatii: biziday.ro

Peste zece mii de hoteluri din întreaga Europă s-au alăturat unui proces colectiv împotriva Booking.com, acuzând platforma de cauzarea unor pierderi financiare semnificative prin intermediul unei clauze controversate.

Procese și prelungiri

Acțiunea legală desfășurată în Olanda beneficiază de sprijinul HOTREC, Asociația Hotelurilor, Restaurantelor și Cafenelelor din Europa. Organizatorii au primit cereri de aderare de la mii de hoteluri, iar termenul limita pentru alăturarea la proces a fost extins până pe 29 august. Reprezentanții hotelurilor cer despăgubiri, susținând că au pierdut financiar din cauza “clauzei celui mai bun preț” impusă de Booking.com.

Ce spune HOTREC?

Conform HOTREC, această clauză a împiedicat hotelurile să ofere tarife mai mici sau oferte mai bune pe alte platforme decât Booking.com. Introducerea acestei reguli datează din 2004, iar deși a fost parțial relaxată în 2019, hotelierii au avut voie să afișeze prețuri mai mici pe alte platforme online, dar nu și pe propriile site-uri. Abia în 2024, sub presiunea Regulamentului European al Piețelor Digitale, Booking.com a eliminat complet clauza.

Decizie importantă a Curții Europene de Justiție

În septembrie 2024, Curtea Europeană de Justiție a concluzionat că această clauză contravine legislației europene a concurenței, deschizând calea pentru cererile de despăgubiri formulate de hotelieri, care solicită acum compensații pentru două decenii de aplicare.

Reacția Booking.com

Până în prezent, Booking nu a exprimat o opinie oficială referitoare la aceste acuzații pe canalele publice de comunicare. Situația rămâne în dezvoltare, pe măsură ce mai multe hoteluri ar putea să se alăture acestui demers juridic.

Acest caz atrage atenția asupra modului în care platformele mari de turism online își influențează partenerii și consumatorii, subliniind importanța unui mediu de afaceri transparent și competitiv.


Irina Panait

Irina Panait este o jurnalistă dinamică și empatică, născută și crescută în Brăila, cu o pasiune autentică pentru poveștile locale și vocea comunității. Cu studii în jurnalism și comunicare, Irina aduce în fiecare articol rigoare, claritate și o notă personală care face diferența. Este cunoscută pentru abordarea sinceră, pentru interviurile umane și pentru reportajele care pun în lumină atât provocările, cât și frumusețile orașului de la Dunăre.

Știri Generale

Știri Generale
Carburanții s-au ieftinit din nou în benzinării. Cât costă benzina și motorina azi, 4 octombrie
Guvernul SUA vrea să emită o monedă aniversară cu chipul lui Trump, cu ocazia aniversării a 250 de ani de independență
Metroul de Drumul Taberei: Când va circula primul tren Alstom cu călători pe Magistrala 5
ONRC: 13.251 de firme și-au suspendat activitatea în primele opt luni din 2025
Premier Energy Furnizare, ofertă inedită de energie electrică pentru populație. Cât vei plăti în factură
Șeful Jandarmeriei Brăila, Albăceanu, revenit în funcție după reținerea de către DNA, rămâne inculpat.
SUA rămân în „shutdown”. O nouă propunere de buget a căzut în Senat
Ursula von der Leyen vrea mai multe mașini autonome pe străzile din Europa
Anunţ oficial despre BLACKOUT-ul din Spania şi Portugalia. Explicațiile autorităţilor şi rezultatele investigaţiei
Anunț pentru toți fermierii cu proiecte PNDR în derulare
Anunțul Hidroelectrica: Vom fi prezenţi cu o ofertă deosebit de competitivă, pentru populaţie şi pentru industrie. Vom depăşi un milion de clienţi casnici