Meta utilizează inteligența artificială pentru reclame personalizate pe Facebook și Instagram, dar fără a accesa datele utilizatorilor din UE.

Meta utilizează inteligența artificială pentru reclame personalizate pe Facebook și Instagram, dar fără a accesa datele utilizatorilor din UE.

Începând cu 7 octombrie, Meta va notifica utilizatorii Facebook și Instagram despre schimbările importante referitoare la utilizarea datelor personale colectate prin inteligența artificială, în scopul personalizării conținutului și a reclamelor.

Meta a precizat că aceste modificări vor fi aplicabile celor care utilizează funcțiile de inteligență artificială ale companiei. Cu toate acestea, chiar și utilizatorii care nu folosesc MetaAI vor fi informați despre aceste schimbări, fără a avea opțiunea de a renunța.

Cum va folosi Meta datele utilizatorilor

Compania va colecta detalii despre interacțiunile utilizatorilor cu funcțiile AI, fie că vorbim de comenzi vocale sau textuale. De asemenea, datele vor include și informațiile despre aprecierile și conturile urmărite. Scopul acestui demers este furnizarea de sugestii personalizate, de la videoclipuri de tip reels la reclame. De exemplu, dacă un utilizator discută cu MetaAI despre drumeții, i s-ar putea recomanda ulterior grupuri de drumeții sau produse relevante.

Asigurările Meta privind datele sensibile

Chiar dacă aceste schimbări implică o utilizare mai extinsă a datelor, Meta a subliniat că informațiile sensibile, cum ar fi cele despre opiniile religioase, sănătate sau originea etnică, nu vor fi utilizate pentru personalizarea reclamelor sau a altor tipuri de conținut. Scopul principal este de a îmbunătăți experiența generală a utilizatorilor.

Disponibilitatea modificărilor

Noua funcționalitate este programată să fie lansată în majoritatea regiunilor pe 16 decembrie, dar nu și în Uniunea Europeană, Marea Britanie și Coreea de Sud, unde legislația protejează mai bine datele utilizatorilor.

Pentru utilizatorii din aceste regiuni, modificările nu se vor aplica datorită reglementărilor locale stricte privind protecția datelor personale, asigurând un grad mai mare de confidențialitate.

Aceste schimbări reflectă încercarea Meta de a integra tehnologia AI într-un mod mai direct cu experiența utilizatorilor săi, menținând în același timp un standard ridicat de confidențialitate.

*Informațiile au fost preluate din presa locală și naționala.

Irina Panait

Irina Panait este o jurnalistă dinamică și empatică, născută și crescută în Brăila, cu o pasiune autentică pentru poveștile locale și vocea comunității. Cu studii în jurnalism și comunicare, Irina aduce în fiecare articol rigoare, claritate și o notă personală care face diferența. Este cunoscută pentru abordarea sinceră, pentru interviurile umane și pentru reportajele care pun în lumină atât provocările, cât și frumusețile orașului de la Dunăre.

Știri Generale

Știri Generale
Ce se va întâmpla cu preţurile – Prognoza de inflaţie de la BNR pentru 2026 şi 2026
Cele mai importante evenimente culturale din Braila - 14 noiembrie 2025
China avertizează SUA că Taiwan este o „linie roşie” în contextul posibilei vânzări de arme către Taipei
Drum Expres Focșani – Brăila: UMB a primit ordinul de începere a proiectării
În fiecare lună 900 de trotinete Bolt sunt vandalizate în România. Bucureștiul, lider detașat
Lege pentru limitarea cumpărării de proprietăţi de către cetăţenii străini, în Groenlanda
O să vedem cartiere întregi de închiriat, pentru că nimeni n-o să-și mai permită să ia un credit, spune Adrian Negrescu
procedura de selecție a noilor șefi anulată din cauza anchetei DNA la firma implicată
Romgaz – Profitul net a crescut cu 7%, până la 2,43 miliarde de lei, în primele nouă luni din 2025
Veniturile Connections au crescut cu 76%, la peste 111 mil. lei în primele nouă luni
A murit compozitorul Horia Moculescu – Opera sa muzicală va dăinui veșnic