Investițiile Chinei în fabricile de componente pentru mașini electrice din străinătate cresc, dar întâmpină provocări majore față de proiectele interne.

Investițiile Chinei în fabricile de componente pentru mașini electrice din străinătate cresc, dar întâmpină provocări majore față de proiectele interne.

Sursa poza si informatii: biziday.ro

Într-un moment semnificativ de transformare, industria auto chinezească de vehicule electrice a început să direcționeze mai multe fonduri spre proiectele din străinătate decât spre cele interne, pentru prima oară în ultimii zece ani. Potrivit unui raport al firmei de consultanță Rhodium Group, în anul 2024, aproximativ 74% din totalul investițiilor chineze s-au îndreptat spre fabrici de baterii din afara țării, în timp ce și construirea de noi uzine de asamblare câștigă teren.

Competiție Internă și Protecționism

Această schimbare de strategie este alimentată de concurența acerbă de pe piața internă a Chinei și de politicile tarifare care ridică costurile la export. În acest fel, companiile chineze pot beneficia de subvenții oferite de guvernele locale de peste hotare și reușesc astfel să-și extindă piețele de desfacere.

Schimbările Investițiilor

În mod remarcabil, investițiile domestice au scăzut abrupt la 15 miliarde de dolari în 2024, de la 41 de miliarde în 2023 și peste 90 de miliarde în 2022. În contrast, în ciuda volumului mai mic la nivel global, investițiile externe au depășit pentru prima dată valoarea investițiilor interne, conform informațiilor furnizate de Rhodium.

Proiecte Internaționale în Creștere

Recent, Great Wall Motor, un important producător auto chinez, a lansat prima sa fabrică în Brazilia și are planuri să deschidă încă una în regiune. Concomitent, BYD a început operațiunile la fabrica sa inaugurată tot în Brazilia în luna iulie, iar Envision și-a deschis porțile fabricii de baterii din Franța în luna iunie.

Vânzări și Rata de Succes

Până în anul 2025, BYD a comercializat deja peste 545.000 de vehicule electrice pe piețele internaționale, o creștere semnificativă comparativ cu 417.000 de vehicule vândute pe tot parcursul anului 2024. Cu toate acestea, raportul Rhodium subliniază că doar 25% din proiectele de investiții chineze în străinătate au fost duse la bun sfârșit, în comparație cu 45% în China, indicând o probabilitate dublă ca proiectele externe să fie anulate.

Această nouă direcție a politicilor de investiție ale companiilor chineze de vehicule electrice nu doar reflectă o adaptare strategică la condițiile pieței internaționale, dar și o ambiție crescândă de a se afirma ca lider global într-un sector aflat în continuă expansiune.


Irina Panait

Irina Panait este o jurnalistă dinamică și empatică, născută și crescută în Brăila, cu o pasiune autentică pentru poveștile locale și vocea comunității. Cu studii în jurnalism și comunicare, Irina aduce în fiecare articol rigoare, claritate și o notă personală care face diferența. Este cunoscută pentru abordarea sinceră, pentru interviurile umane și pentru reportajele care pun în lumină atât provocările, cât și frumusețile orașului de la Dunăre.

Știri Generale

Știri Generale
Carburanții s-au ieftinit din nou în benzinării. Cât costă benzina și motorina azi, 4 octombrie
Guvernul SUA vrea să emită o monedă aniversară cu chipul lui Trump, cu ocazia aniversării a 250 de ani de independență
Metroul de Drumul Taberei: Când va circula primul tren Alstom cu călători pe Magistrala 5
ONRC: 13.251 de firme și-au suspendat activitatea în primele opt luni din 2025
Premier Energy Furnizare, ofertă inedită de energie electrică pentru populație. Cât vei plăti în factură
Șeful Jandarmeriei Brăila, Albăceanu, revenit în funcție după reținerea de către DNA, rămâne inculpat.
SUA rămân în „shutdown”. O nouă propunere de buget a căzut în Senat
Ursula von der Leyen vrea mai multe mașini autonome pe străzile din Europa
Anunţ oficial despre BLACKOUT-ul din Spania şi Portugalia. Explicațiile autorităţilor şi rezultatele investigaţiei
Anunț pentru toți fermierii cu proiecte PNDR în derulare
Anunțul Hidroelectrica: Vom fi prezenţi cu o ofertă deosebit de competitivă, pentru populaţie şi pentru industrie. Vom depăşi un milion de clienţi casnici