cererea scăzută pentru mașini electrice afectează industria auto europeană. Stellantis urmează tendința.

cererea scăzută pentru mașini electrice afectează industria auto europeană. Stellantis urmează tendința.

Sursa poza si informatii: biziday.ro

Gigantul auto german Volkswagen a anunțat o reducere temporară a producției la mai multe dintre fabricile sale din Germania, în contextul cererii scăzute pentru mașinile electrice. Această decizie vine ca un semnal de alarmă pentru ambițiile Uniunii Europene de a realiza tranziția către vehicule electrice.

Măsuri de reducere a producției

Volkswagen va opri, la mijlocul lunii octombrie, producția la fabricile din Dresda și Zwickau pentru o săptămână. În plus, fabrica din Osnabrück, situată în Saxonia, va avea săptămâna de lucru scurtată cu o zi. Totodată, uzina din Emden, care produce modelele ID.4 și ID.7, va fi închisă pentru câteva zile.

Impact și context

Decizia Volkswagen este văzută ca o lovitură pentru planurile de electrificare ale UE în următorul deceniu. Reputația Volkswagen, un simbol al puterii economice germane, subliniază importanța acestei acțiuni. De la reunificarea Germaniei, uzina din Zwickau a fost transformată complet pentru a susține producția de vehicule electrice, o tranziție care a marcat sfârșitul producției automobilelor tradiționale cu motor cu combustie internă.

Un fenomen mai amplu în Europa

Volkswagen nu este singurul producător afectat; Stellantis, care deține branduri precum Fiat și Peugeot, urmează un model similar de reducere a producției în multiple fabrici din Europa. Această decizie coincide cu o scădere în vânzările de vehicule electrice, în timp ce cererea pentru modelele hibride a crescut, reflectând îngrijorările persistente ale consumatorilor privind autonomia și infrastructura de încărcare.

Conform datelor Asociației Producătorilor Europeni de Automobile, vehiculele electrice constituie doar 16% din totalul vânzărilor noi de mașini în Europa, în timp ce hibridele reprezintă 37%. Discrepanța se accentuează în sudul Europei, unde lipsa infrastructurii de încărcare descurajează adoptarea vehiculelor electrice.

Provocări și perspective

Pe fondul acestor dificultăți, brandurile auto chineze câștigă teren pe piața europeană. De exemplu, vânzările mărcii chineze BYD au crescut cu aproape 250% în primele opt luni ale anului 2023 comparativ cu anul anterior. Aceasta pune presiune suplimentară asupra producătorilor europeni de a se adapta rapid la dinamica pieței.


Irina Panait

Irina Panait este o jurnalistă dinamică și empatică, născută și crescută în Brăila, cu o pasiune autentică pentru poveștile locale și vocea comunității. Cu studii în jurnalism și comunicare, Irina aduce în fiecare articol rigoare, claritate și o notă personală care face diferența. Este cunoscută pentru abordarea sinceră, pentru interviurile umane și pentru reportajele care pun în lumină atât provocările, cât și frumusețile orașului de la Dunăre.

Știri Generale

Știri Generale
Carburanții s-au ieftinit din nou în benzinării. Cât costă benzina și motorina azi, 4 octombrie
Guvernul SUA vrea să emită o monedă aniversară cu chipul lui Trump, cu ocazia aniversării a 250 de ani de independență
Metroul de Drumul Taberei: Când va circula primul tren Alstom cu călători pe Magistrala 5
ONRC: 13.251 de firme și-au suspendat activitatea în primele opt luni din 2025
Premier Energy Furnizare, ofertă inedită de energie electrică pentru populație. Cât vei plăti în factură
Șeful Jandarmeriei Brăila, Albăceanu, revenit în funcție după reținerea de către DNA, rămâne inculpat.
SUA rămân în „shutdown”. O nouă propunere de buget a căzut în Senat
Ursula von der Leyen vrea mai multe mașini autonome pe străzile din Europa
Anunţ oficial despre BLACKOUT-ul din Spania şi Portugalia. Explicațiile autorităţilor şi rezultatele investigaţiei
Anunț pentru toți fermierii cu proiecte PNDR în derulare
Anunțul Hidroelectrica: Vom fi prezenţi cu o ofertă deosebit de competitivă, pentru populaţie şi pentru industrie. Vom depăşi un milion de clienţi casnici